Thursday 20 August 2015

Cara Tangani Panik?? Iye ke??



Salam CINTA dikejauhan ini...

Lama tidak menaip bicara hati di sini.... kesibukan dalam cubaan merealisasikan impian membatasan masa akak... namun hari ini, dalam masa kebuntuan mengarang ayat yang padu... akak lakarkan sedikit coretan yang merapu... bukan idea takde, ada dan banyak... namun setakat idea tanpa penghayatan dan seninya bicara buku... apa gunanya... sebagai seorang penulis contengan yang alam tidak nyata ini... akak telah membina satu 'tanda' untuk akak rupanya... akak tidak sedari itu semua jika tiada yang bercerita... rupanya gaya penulisan dan penceritaan telah akak bina tanpa akak sedari.. emm ramai yang menyukainya... namun akak percaya...yang tidak suka pun ramai... biasalah tu setiap manusia tidak akan pernah sempurna... dan bukan semua orang akan sukakan kita sepertimana kita juga adakalanya tidak sukakan seseorang... sebab? kadangkala sesuatu perkara itu tidak ada sebab..

sekarang akak sebenarnya mendapat serangan PANIK... panik apabila dateline semakin menghampiri... ia menghimpit sesak nafas dan jantung akak... akak jarang melayan rasa panik itu namun adakalanya kepala masih teringatkan date... jika itu terjadi... perbagai cara akak lakukan untuk hilangkan rasa panik itu antaranya ialah...

1- Akak akan upkan teaser cerita-cerita lain...
2- Akak mula mencari gambar-gambar yang menarik, download dan akak edit. Bukan edit gambar tu tapi ia lebih kepada akak menambah kata-kata ke atas gambar.
3- Mula timbul segala macam kata-kata rapuan daripada akak yang akak upkan di fb akak...
4- Cuba siapkan secepat mungkin....

Ok itu sahaja rapuan daripada akak hari ini... dan terimalah sebahagian panic akak...

SEMILIR KASIH ( novel yang ketiga bakal akak siapkan...)

Segalanya kudendangkan...
seputih hati kuberikan...
Moga leraian kasih kau lagukan...
Aku tak punya jiwa...
JIka itu penyebab lara...
Aku hanya sekujur tubuh...
Tanpa harapan cinta...
Jika sudi lenyapkan duka...
Nyanyian syahdu...
Cinta dan lara bersatu..
lenyapkan segala nestapa...

~ Ruby Nur Airis ~







No comments:

Post a Comment