Tuesday 30 December 2014

Apa lagi cara untuk berhubung??? Tanyalah diri sendiri....kalau dulu2...orang tulis surat, telegram, poskad, telefon awam, telefon rumah....
 
Sekarang??? Lagi senang...masing2 ada telefon bimbit...ataupun nak canggih lagi sebut...telefon pintar...hahh, pintar la sangat...selain itu boleh berhubung melalui facebook atau MukaBuku kata Najwa Latif...whatsApp...messenger..weChat...email..blog dan sebagainya...
 
Tapi apa yang aku nak tekankan di sini...lebih baik bertanya khabar melalui suara...maksud aku ialah dengan mendengar suara sahaja akan terleraikan segala persoalan...dengan suara akan terhapuslah rasa...pelbagai rasa...tepuk dada tanyalah hati...
 
Sebenarnya ramai yang tak tahu betapa pentingnya mendengar suara...suara mak abah, suara adik2, suara kawan2 n suara sesiapa pun...dengan mendengar suara kita dapat meneka apa keadaan mereka sebenarnya...sakit? sihat? penat? lelah? rindu? sayang? dan sebagainya....
 
Selain itu...keraplah bermesej dengan kawan2 n keluarga...moga2 mereka tahu keadaan kamu2 semua...moga2 mereka tahu isi hatimu...
 
Emm..apa aku nak cakap sebenarnya yekkk??? Kepala rasa tingtong...tak paham apa rasa hati n perasaan sendiri...selebihnya aku suka diam dan lihat sahaja...selasa malam memang aku free dr menaip...teringin nak call sesiapa yg terlintas...tapi hati menidakkan...n di sinilah aku...membebel..
 
salam CINTA di kejauhan....
 
 
 


No comments:

Post a Comment