Wednesday 24 December 2014

Assalamualaikum....bertemu lagi kita di sini...aku tidak pasti adakah ada yang melihat atau membaca setiap coretan dari aku...emmm...tak apalah, tak kisah sebenarnya kerana selain dari tempat berkarya. Blog ini juga aku wujudkan untuk aku berinteraksi dengan diri sendiri...ianya lebih kepada diary yang terbuka...luahan hati kecilku...yang kadang-kadang tu begitu merapu...
 Di sini...aku juga mahu menyeru kepada semua warga Malaysia yang prihatin kepada mangsa-mangsa banjir kita...apa kata tadahkan kedua tangan kamu semua dan berdoa...dengan maksud dalam Bahasa Melayunya adalah....
 
"Wahai bumi telanlah airmu, dan wahai langit berhentilah dari curahan hujanmu." surah Hud 44....
 
Hati sebak melihat keadaan mereka....namun aku nampak jelas di wajah mereka...walaupun musibah itu terjadi, mereka tetap tenang. Ya, tenangnya mereka walaupun hati mereka mungkin pedih. Kepedihan itu mereka telan. Itulah wajah-wajah yang sentiasa redha dengan ketentuanNya. Ya Allah...aku tidak pasti jikalau aku berada di tempat mereka, adakah aku boleh setenang itu?? Ya...Allah swt menurunkan ujian itu untuk orang-orang yang terpilih sahaja. Orang-orang yang sentiasa bersyukur walau di saat getir sekalipun. Merekalah orang-orang yang terpilih itu. Moga ketenangan itu tetap menjadi milik mereka....amin...
 
Tadi sempat aku membaca satu status dari Suzana Ghazali, iaitu Perunding Psikologi Keluarga dan Guaman Syarie....katanya...
 Jika benar sayang, izinkan dirimu dan si dia tenang.... 
Jika benar kasih, jangan benarkan dirimu di sisih atau dia tersisish...
Jika benar cinta, laksanakan tanggungjawabmu yang menjadi hak dirinya dan izinkan dirimu menikmati hak yang menjadi tanggungjawabnya....
Usah lafazkan sayang, kasih dan cinta andai tak mampu membuktikan kebenarannya...

salam CINTA di kejauhan....
 
 

No comments:

Post a Comment