Tuesday 16 December 2014

Assalamualaikum....maaf tanpa pembuka bicara yang sepatutnya....saya terus terjah macam tu je tadi...itulah saya yang sebenarnya...menerjah tanpa berfikir panjang....umpama si Qai yang sengal....n baru terfikir...Ya Allah, apa yang telah aku buat ni??? Perlahan-lahan, saya munasabah diri...menilik apa yang tak kena dengan diri....n di sinilah akhirnya saya...menjadi si Harris yang selalu berfikir...namun maaf kalau adakalanya saya tidak mampu menjadi sempurna...kerana saya juga seperti kamu-kamu semua...insan yang serba kekurangan, lemah dan tidak berdaya...
Jika langit itu tinggi...tinggi lagi rasa di hati. Jika lautan itu dalam....dalam lagi jiwa ini. Taipan dari jemari yang semakin gemuk ini, saya tarikan umpama silat pulut yang berseni. Jika terasa ada racun yang berbisa yang keluar dari minda telah saya luahkan. Jika ada parutan luka yang bakal saya goreskan....maafkan saya...maafkan hamba...maafkan aku...yang itulah saya...hehehe...si penulis kecil yang berangan menjadi novelis...agak-agaknya boleh tak? Emmm...ni kena belek diri sendiri lagi nampaknya...
JIWA ini penuh cinta.HATI ini sarat rindu.Cinta dan rindu ini ku gabungkan menjadi satu. Ku realisasikan dalam taipan papan sekeping. Bacalah...bacalah...yang baik di jadikan pegangan, yang buruk di ikut jangan. Aku hanya insan biasa tidak sempurna dan tidak akan sempurna. Hanya kepada Allah swt ku titipkan rasa yang indah ini, kerana bagiku keindahan cinta dan rindu yang pertama hanyalah kepadaNya. Yang kedua untuk yang tersayang dan selebihnya buat kamu, wahai para pembaca semua. Yakinlah, rasa cinta dan rindu ini bukan sedikit. Ianya banyak jika kamu semua sudi mendakapnya, sudi menerimanya dan sudi memilikinya. InsyaAllah. Salam cinta di kejauhan.

6 comments:

  1. Assalamualaikum ruby...wahhh dah maju bertapak2 ni...ada blog sendiri lagi senang. Semoga Allah memberi ilham utk ruby dlm menyiapkan cerita. Actually org yg pandai menulis cerita ni adalah 'gifted '.

    ReplyDelete
  2. Tahniah my fren..akhirnya success bukak blog..aku mmf xreti nak tulis bahasa halus nan puitis nih..jiwa rockers la katakan..hehe...mg impian sahabatku ini..akan jd kenyataan..teruskn menulis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks Harina...terkejut juga tadi...terfikir siapa la si Pieceslicious ni...macamku kenal nama itu...tapi di mana ya? hahaha....rupanya kau sahabatku...jiwa rock pun masih ada kelembutannya yang tersendiri sahabat...kalau tidak kenapa ada lagu slow rock kann...

      Delete
  3. waalaikummussalam....terima kasih Juridah....moga2 Allah akan sentiasa memberi ilham dan idea untuk saya terus berkarya.....gifted?? hahaha....setiap orang ada kelebihan tersendiri....DIA yang memberinya...

    ReplyDelete
  4. Salam perkenalan..baru pertama kali ingat membaca hawil karya ruby nurairis...harap tidak mengecewakan...kerana tak semua orang dianugerahkan sbgai penulis yg dapat menawan hati pembaca dgn hasil tulisannya..good luck...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal jua Hasmah...maaf baru terperasan mesej ni...n thanks sebab sudi jugak menjenguk blog akak...kiranya sudi...jenguk ke fb akak dgn nama yg sama...terima kasih

      Delete